ලංකාවේ වනචර දේශපාලන තතු සෑම තත්පරයකදීම දැන් මතු වෙමින් පවතී. රට අප්රිය වන තරමට එය දැන් ඔඩු දුවා ඇත. එවන් ආසන්න වැදගත් සිද්ධියක් වන්නේ පොලිස්පති-නි ගේ ප්රකාශයයි. එනම් පොලිස් සථානාධිපතිවරු හෙවත් ඕඅයිසීලා රට තුල පත් කලේ දේශපාලන මැදිහත්වලින් බව ඌ පවසයි.
පලමුම කාරනාව වන්නේ එම පොලිස් නරුමයා එම ප්රකාශය කරන්නේ ඌව යම් ගැටලුවකදී බිත්තියටම හේත්තු කල අවස්ථාවේදීය. තත්වය එසේ නොවූයේ නම්, ඕකා අදටත් පවසනු ඇත්තේ පොලිසිය ස්වාධීනව කටයුතු කරන බවයි. උගේ මෙම ප්රකාශයෙන් උගේ වෘත්තිමයබවේ (professionalism) හා අවංකත්වයේ (integrity) ඇති බරපතල ඌනතාව පෙනේ. එම ප්රකාශය සිදු කර තව එක තත්පරයක් හෝ එම තනතුරේ රැඳී සිටීමට ඌට අයිතියක්ද නැත. මේ වගේ නපුංසකයන් සුදුසු වන්නේ ගනිකා මඩමක ගැහැනු වෙලඳාම් කරන පිම්පි තනතුරුවලටය. උගේ තනතුරු නමද Inspector General of Police (පොලිස්පති) වෙනුවට Inspector General of Pimps (පිම්පිපති) ලෙස වෙනස් කල යුතුය.
අච්චර දහස් ගනනක පොලිස් භටයනුත් විශේෂ කාර්ය බලකාය වැනි පැරාමිලිටරි ඒකකයකත් ප්රධානිත්වය උසුලපු පොලිස්පති අර වගේ නෝනජල් කතාවක් කීමම ලංකාවේ රාජ්ය සේවයේ තිබෙන වහල්භාවය මොනවට හෙලි කරයි. ඔය තනතුරේ මා සිටියා නම් එලෙස බලපෑම් කරන්න ආ එකාගේ ඔලුවට වෙඩි තියමි.
ඌව කට උත්තර ගැනීම සඳහා අපරාද විමර්ශන කොට්ඨාශයට කැඳවා ඇති බවද කියනවා. මා යෝජනා කරනවා ඊට අමතරව සුදුසු වෛද්ය මණ්ඩලයකින් ඕකගේ සියලු අවයව වෛද්ය පරීක්ෂනයකට ලක් කර සමූහ දූෂනයට පත් වී ඇත්දැයි සෙවීමද කල යුතු බව.
දිගින් දිගටම බලවතුන්ට නීතිය ක්රියාත්මක කිරීමට බැරිව මෙච්චර කලක් මේ නපුංසකයා කොතරම් දේවල් වනචර දේශපාලුවන්ට කරන්නට ඉඩ දී බලා සිටින්නට ඇතිද? මෙය ඒකලව පොලිසියට විතරක් උරුම වූ දෙයක් යැයි සිතීම මෝඩකමකි. සමස්ථ රාජ්ය සේවයෙහිම තත්වය මෙය යැයි සැකයක් නැත. ඊට අර වලස් තොප්පිය දාගෙන ඉන්න නීතිපතිද ඇතුලත්ය. සාක්ෂි නැතැයි නඩු නීතිපති විසින් අස් කර ගැනීම ගැන තත්වයත් ඕකමයි.
ඉංදියාවේ බලු හමුදාව ලංකාවට එවිය යුතුයි යැයි ඉංදියානු පරයෙක් ප්රසිද්ධියේ ප්රකාශ කරන විට චෝක්පෙට්ටියක පාට පාට චෝක් කෑලි සුදු කමිසයේ ගසා ගෙන සිටින නන්දසේන හෝ පුරවැසියන්ට චන්ඩි කතා කියන ආරක්ෂක ලේකම්ට අද වන තුරු එය දැඩිව හෙලා දැක මාධ්ය නිවේදනයක් තියා අඩුම ගානේ ට්විටර් පනිවුඩයක්වත් පල කිරීමට කොන්දක් තිබිය යුතුය.
මේ සියල්ල බලන විට එක දෙයක් පෙනී යයි. ලංකාවේ රාජ්ය සේවයේ ඉහල තනතුරු දැරීමට ප්රබලතම සුදුසුකම වන්නේ වනචර දේශපාලුවන්ට පශ්චාත් භාගය දීගෙන සිටීමේ හැකියාවයි.