Skip to main content

පට්ට ගවේසි

කුනු හරුප ගීත හා ශෘංගාරාත්මක කලා නිර්මාන අතර වෙනස ගැන ලියන්න කියල ගත්තට ලියලත් වැඩක් නැහැ වගේ හිතෙනවා.  ජාතියේ හැම පැතිකඩක්ම කඩා වැටෙද්දි, පක්ෂ විපක්ෂ භේදයකින් තොරව දේශපාලුවන් විවිධ ක්‍රම ඔස්සේ රට දූෂ්‍ය කරද්දි එක එක පක්ෂවලට තාමත් හුරේ දමන මරි මෝඩ ජනතාවට කුනුහරුප සිංදු හැර ප්‍රබුද්ධ හෝ සරල රස වින්දන සිංදු දැනේවිද! තම මෑනි, මනුස්සයා යුද්ධ කරද්දි, තමන්ව අවජාතන කල දුකට ශිෂ්නයේ සයිස් එක ගැන සිංදු කීමට දෛර්ය ගත් යොහානිට පට්ට (ග)වේසි නිල නාමය ලබා දුන්නත් අපේ නම් කිසි මෙව්ව එකක් නැක. 

දේශපාලුව හා ව්‍යාප්තිවාදය එකට පරදමු

බියගුලු ත්‍රස්ත ප්‍රහාරයෙන් ජීවිතක්ෂයට පත් සියලු  දෙස් විදෙස් අය ගැනත් ඉන් තුවාල ලැබූ අය ගැනත් දැඩි  ශෝකයක් අප සිත් සතන් තුල රඳවා ගනිමින් ඔවුන් වෙනුවෙන් සංවේගය පල කරමු.

තිබෙන තොරතුරු අනුව ඉතා පැහැදිලිවම මෙම දුක්කිත තත්වය සම්පූර්ණයෙන්ම වලක්වා ගත හැකිව තිබියදීත් එම සිදුවීම් දාමය සිදු වීමට හැර තිබෙන බවක් තිබේ. එහි පලමු වරදකරු පොලිස්පති වන අතර, ඌව නිකංම තනතුරින් පහනොකර අපරාධ චෝදනා එල්ල කරමින් දඬුවම්ද ලබා දිය යුතුය.

දෙවැනි වරදකරු ආරක්ෂක අමාත්‍යංශයේ ලේකම් වන අතර, ඌගේ වගකීම් විරහිත ක්‍රියා කිරීමටද එරෙහිව අපරාධ චෝදනා ලබා දී දඬුවම් දිය යුතුය. හමුදා පමනක් නොව සිවිල් නීතිය මෙහෙවන පොලිසියද ඌ යටතේ තිබෙන බැවින් සිදු වී ඇති ව්‍යසනයේ බරපතලකම සලකා ඉදිරියේදී මෙවැනි වගකීම් විරහිත හැසිරීම් එවැනි රාජ්‍ය නිලදාරින්ගෙන් සිදු නොවනු පිනිසත් බරපතල දඬුවම් ලබා දිය යුතුමය.

මේ ව්‍යසනයත් සමඟම රාජ්‍ය පාලනයේ තිබෙන විසුලු ස්වභාවය මුලු ලොවටම ප්‍රදර්ශනය විය. මොන්ටිසෝරි ළමුන් මෙන් එවුන් හැසිරී ඇත. රටේ දෙවැනි පුරවැසියා හා ආරක්ෂක (රාජ්‍ය) ඇමති ආරක්ෂක කවුන්සිලයේ සාමාජිකයන් ලෙස පත් කර ගෙනද නැත. ජනපති රටේ නැති විටකදී, අගමැතිට අවනත නොවන ආරක්ෂක අංශයක් රටක තිබිය හැකිද? අද පාර්ලිමේන්තුව සංවාද වෙනුවට ඉරිදා වෙලඳපොල මෙන් කෑ කෝ ගැනීමක් සිදු විය.

බොහෝ දෙනා පැසසුවත්, ලංකාවේ බුද්ධි අංශය ඇත්තටම එතරම් දියුනු මට්ටමක නැත. හැමදාමත් අපේ බුද්ධි අංශවලට වටිනා ඔත්තු ලැබෙන්නේ විදෙස් බුද්ධි අංශවලිනි. රටේ හොඳ බුද්ධි අංශ පවතී නම්, මේ තරම් පාතාලයක්, කුඩු ජාලයක්, අන්තවාදී කොට්ටාශ ලංකාවේ පැවතිය නොහැකිය. හැම පොඩි දේටම සමාජ ජාලා බ්ලොක් කිරීමට අවශ්‍ය නැත. අඩුම ගානේ රටේ බුද්ධි අංශවලට හැකියාවක් ලැබී නැත බුද්ධි අංශ කොට්ටාශ ගණනාවක් ලෙස නොව තනි ඒකාබද්ධ බුද්ධි අංශයක් ලෙස පැවතිය යුතු බව කල්පනා කර ඒ අනුව කටයුතු සලස්වා ගන්නට. තමන්ට වඩා යහපත් දේ සිදු කර ගන්නට බැරි බුද්ධි අංශයක් කෙලෙස අන් අයට යහපතක් සලසාවිද? බුද්ධි අංශයේ විශාල පිරිසක් ඒ කාලයේ සිටම කර ඇත්තේ අපරාධවලට උදව් කිරීමයි. එවැනි චෝදනා යටතේ අද බොහෝ දෙනා රිමාන්ඩ් කරද තිබේ. එවුන් කොතරම් දක්ෂ වුවත් අහිංසකයන්ට හිරිහැර කර ඇත්නම් ඒ හැම එකාටම තරාතිරම නොබලා දඬුවම්ද ලැබිය යුතුය.

තවද, පැහැදිලිවම අන්තවාදය හා ත්‍රස්තවාදය අන්තර්ජාලය හරහා පෝෂනය වන බවක් පෙනේ. එහෙත් ඊට විසඳුම අන්තර්ජාල සේවා අත්හිටුවීම නොවේ. එය ප්‍රායෝගිකද නැත. ඒ වෙනුවට රාජ්‍ය බුද්ධි හා ආරක්ෂක අංශ යොදා ගත යුත්තේ දියුණු ක්‍රමවේද වේ. නීතිය තදින් ක්‍රියාත්මක කිරීම වේ. පෞද්ගලිකත්ව නීති (privacy law), තොරතුරු නියාමන රෙගුලාසි ආදිය පැනවිය යුතුය. එයද හුදු දේශපාලන අභිමතාර්ත වෙනුවෙන් නොව, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයට හා ප්‍රකාශනයේ නිදහසට බාධා නොවන අයුරින් විය යුතුය.

සමාජ ජාලාවල පලවන පුවත් සාවද්‍ය වුවත් නැතත් ඒවා පිලිගැනීමට ජනයා පෙලඹෙන්නේ එවුන්ට රටේ ප්‍රධාන ධාරාවේ ජනමාධ්‍ය ගැන ඇති අල්ප විශ්වාසය නිසාය. සියලු ජනමාධ්‍ය නිදහස් යැයි කියා ගත්තාට ඒ හැම එකාටම දේශපාලන අරමුනු තිබෙන බව මිනිසුන්ට දැනෙන නිසාය. රාජ්‍ය යාන්ත්‍රනයේ විනිවිද බව නැති වීමද ඊට බලපෑ ඇත. එනිසා රාජ්‍ය පාලනයේ සිදුවන අක්‍රමිකතා එලිදරව් කිරීමට එම ක්‍රමවේද තුලම සිරවී සිටින යහපත් මිනිසුන්ට ඇති එකම විකල්පය සමාජ ජාලා වේ. එක අතකින් දේශපාලුවන්ට බලයට පත් වීමට උදව් වන සමාජ ජාලාම රජයට පත් වූ පසු වසක් විසක් මෙන් පත් වන්නේ එනිසාය. 

තවත් අතකින්, පොදු ජනයාට තර්කානුකූලව දේවල් තේරුම් ගැනීමට දැනුමක් හැකියාවක් අධ්‍යාපන ක්‍රමයෙන් ලබා දීද නැත. ක්‍රිකට් හැරෙන්නට වෙනත් ක්‍රීඩාවක නියැලෙන්නෙ නැති දන්නේ නැති, කොච්චර ගංගා ඇල දොල තිබ්බත් වටේම මුහද තිබ්බත් ගං වතුරකදී අවශ්‍යතාවකදී පිහිනන්නට දන්නෙ නැති, හදිසි අනතුරකදී ප්‍රථමාධාරයක් දෙන්නට දන්නෙ නැති නමුත් කටපාඩමින් පන්ඩිතයන් බිහි කරන අධ්‍යාපනයක් ලබා දෙන රටක, ලෝක නව ප්‍රවනතා දැන අනාගත ලෝකයට හැඩගස්සන අධ්‍යාපනයක් හුදෙක්ම සිහිනයක් පමනි.

අහවල් අහවල් දේවල් කරවන්නට පත් කර ගත් විධායක ජනපතිද දැන් ප්‍රශ්න කියන්නේ අපටය. ඌ රටේ දේවල් දැන ගන්නේද පත්තරෙනි. දේශපාලුවෝ සියල්ලන්ම අහවල් අහවල් දේ කරන්නට අවශ්‍යයි කියා කියන්නේ අප හටය. ඉතිං, ඒව කරන්නට පත් කරපු එවුන්ට ඒවා කරන්නට තරම් අවශ්‍යතාවක් හා බුද්ධියක් නැති බව දැන දැනම උන්ව ඡන්දෙන් නැවත නැවත පත් කර ගන්නේද කාලකන්නි ඡන්දදායකයාමය.

සිගරට්ටුවෙන් ලැබෙන බද්දෙන් ජීවත්වන ආණ්ඩුව මතට තිත තැබීම ගැන පම්පෝරි ගසයි. දේශපාලුවන් හා උන්ට සම්බන්ද අසම්ජ්ජිති හෙන්චයියන්ගේ බලා ඉන්දිද්දි වත්කම් ගොඩගැසේ. ඒවා සොයා බැලෙන්නේ නැත. වරදට දඬුවම් ලබා සිරභාරයට පත් කර තබන සිරගෙදර සිදු වන සිදුවීම් අසන විට හරියට ඒවා සුරංගනා කතාදැයි සිතෙන තරමට අවනීතික වේ. උගත් යැයි කියා ගන්නා එවුන් පිරිසක් සිටින රේගුව යනු පගාකරුවන්ගේ තිත්පොලකි. මේ සියල්ල රටේ උඩ සිට යටට කවුරුත් දනී. එහෙත් ඒවා නිවැරදි කිරීමට කිසිත් සිදු නොවේ. 

ජනමාධ්‍ය ඉදිරියේ මහා බෞද්ධ යැයි කියා ගන්නා උපාසක දේශපාලුවෝ හා දේශප්‍රේමි දේශපාලුවෝ එමට සිටී. උන් කලින් කලට රටද පාලනය කර තිබේ. උන්ව වර්ණනා කර උන්ට ගරු නම්බු නාම දෙන මුඩ්ඩ පබ්බජිතයෝද සිටී; ඒ වෙනුවෙන් දිව්‍ය බොජුන් දන් ලෙසද, බෙන්ස් කාර්ද, කම් සැපද ඕනෑතරම් උන්ට ලැබේ. අවසානයේ උන්ටම මනාපය පල කරන ජනතාවක්ද සිටී. වරද කර තිබෙන්නේ කවුරුන්ද? රටේ මේ දැන් ඇති වී තිබෙන තත්වයට අන් අයට අත දිකු කළත් අවසාන වශයෙන් මේ සිදුවීම්වලටත් අන් සිදුවීම්වලටත් වගකිව යුත්තේ මහජනයාමය.

දැන්වත් රටේ පොදු නීතිය ක්‍රියාත්මක කළ යුතුය. ෂරීයා නීතියද ඇතුලත්ව තේසවලාමේ හා උඩරට නීතිද අහෝසි කර පොදු නීතිය මුලු රටටම බලාත්මක කළ යුතුය.

අන් ජාතී පරයා තම ජාතිය පැතිර වීම සංවිධානාත්මකව සිදු වීම වැලැක්විය යුතුය. අඩුම ගානේ දශක කිහිපයකට හෝ ළමුන් දෙදෙනෙකුට වඩා වැදිය නොහැකි යැයි නීති ගෙන ආ යුතුය.

මුස්ලිම් ව්‍යාප්තිවාදය හා අන්තවාදය අනිවාර්යෙන්ම නතර කළ යුතුය. බිම් මට්ටමේදී සිටින්නේ අහිංසක මුසල්ලානුවෙකු විය හැකිය. එහෙත් උන් ක්‍රියාත්මක වන්නේ උන්ගේ පල්ලියේ හා ව්‍යාප්තිවාදය මෙහෙවන උසස් ස්ථරවලිනි. එනිසා, රජය මැදිහත්ව හෝ කාටත් දකින්නට තිබෙන මෙම තත්වයන් මැඬලිය යුතුය.

ජාති භේදය ගොඩනැඟෙන පරිදි උපදෙස් දීම මුස්ලිම් පල්ලි හරහා නිතර සිදු වන බව නොරහසකි. එවැනි ඉගැන්වීම් නැවැත්වීම නීතිය හරහාම සිදු විය යුතුය. එහෙම නැතිව සංහිඳියාව සිංහලයන්ට පමනක් රජය විසින් දේශනා කිරීම පල රහිත වනු ඇත.

කුඩ්ඩන්ට, ත්‍රස්ථයන්ට, හා මහා පරිමාන ජාවාරම්කරුවන්ට මරන දන්ඩනය දිය යුතුය. සිංහල අන්තවාදයක් සන්නද්දව මතු වුවොත් මුස්ලිම් ව්‍යාප්තවාදීන්ට දුවන්නට තැන්ද නැති වේවි.

මේ කිසිවක් සිදු නොවේ නම්, රටට හිතැති එඩිතර පිරිසක් අවි ගෙන සියලු විනාශකාරි පිරිස් සමූල විනාශයට පත් කළත් වරදක් නොවන බව දැන් කලක සිට දැනේ. පෑනට හුරු දෑත් ගිනි අවියකට හුරු නොවේවායි අපෙත් පැතුමයි...

Comments

  1. මුහම්මද් මුලින් විවාහවුනේ කදීජා කියලා නෙනෙක්. එයාලා ක්‍රිස්තියානි. වරකා ඉබන් නව්ෆල් කියලා කදීජාගේ ඥාති සහෝදරයෙක් ඉන්නවා. එයා ක්‍රිස්තියානි පූජකයෙක් මුහම්මද් වුනත් මුලින් හිටියේ ක්‍රිස්තියානි කාරයෙක් වගේ එයා මුලදී ඉස්ලාම් ආගම කියලා දේශනාකලේ බයිබල් කොටස්. ඉස්ලාම් ආගම බිහිවෙලා අවුරුදු 10කට පසු කදිජා මැරෙනවා. ඉන්පසු මුහම්මද් තමන්ට කැමති විදියට අන්තවාදී අදහස් දේශනා කරනවා.
    ඔබ මුස්ලිම් මිනිහෙක්ගෙන් ආගම ගැන ඇහුවොත් ඔහු ඔබට කියලා දෙන්නේ කදීජා ජීවත් වෙලා ඉන්න කාලේ මුහම්මද් කියපු දේව වාක්‍ය කියන දේවල්.
    නමුත් ISIS හැසිරෙන්නේ මුහම්මද් අන්තිම කාලේ කියපු දේව වාක්‍ය අනුව.
    ඉස්ලාම් ආගමට අනුව වඩාක් වැදගත් දේව වාක්‍ය වන්නේ අන්තාම කාලේ කියපුවා. ඒවා කරන්න බැරිවිට පමණක් මුල් කාලයේ දේව වාක්‍ය පිලිපැදිය යුතුයි.
    එමනිසා කිසිම මුස්ලිම් මිනිහෙක් විශ්වාස කරන්න එපා. හොඳ මුස්ලිම් මිනිහා කියන්නේ ex-muslim මිනිහා විතරයි.

    ReplyDelete
  2. තමුන් ත්‍රස්තවාදයට විරුද්ධයි කියලා කියන, facebookවල දාන මුස්ලිම් කෙනෙක් දැක්කොත් මෙහෙම කරන්න.

    කුරානයේ සහ හදීත්වල ත්‍රස්තවාදයට අනුබලදෙන එක වාක්‍යයක්වත් නැතිබව අල්ලාගේ නාමයෙන් දිවුරන්න කියන්න. දිවුරන්න බැරිනම් ආගම අතහරින්න කියන්න.
    ඒත් බැරිනම් ඔහු ඔබේ සතුරෙක්.
    මේ පනිවිඩය හැමෝටම බෙදා හරින්න.

    ReplyDelete
  3. මුස්ලිම් ත්‍රස්තයන් මැරුනු විට උන්ගේ මෘත ශරීරවලට ඌරු තෙල් දැමීම සමහරවිට හොඳ උපක්‍රමයක් විය හැකියි. කුමන්ත්‍රනකාරි මුස්ලිම් ව්‍යාප්තිය වැලැක්වීමටත් එය යොදා ගත හැකිය.

    ReplyDelete
  4. ත්‍රස්තවාදීන්ට විරුද්ධ මුස්ලිම්වරු හොඳ අය කියලා හිතන්න එපා. හොඳ මුස්ලිම් මිනිහා කියන්නේ ex-muslim මිනිහා විතරයි.
    පුළුවන්නම් මුස්ලිම් අය ක්‍රිස්තියානි ආගමට හරවන්න උත්සාහ කරන්න. මුස්ලිම් කෙනෙක් නිර් ආගමිකයෙක්/ බෞද්ධයෙක් කිරිමට උත්සාහ ගැනීම ප්‍රායෝගික නෑ. නමුත් ඔවුන්ට ක්‍රිස්තියානි විශ්වාසය ඇතිකල හැකියි.
    මම උසස්පෙල කරන කාලේ මුස්ලිම් ළමයි දෙන්නෙක්ට ඕක කලා.එතනදී එබ ක්‍රිස්තියානි කාරයෙක් හැටියට රඟපෑ යුතුයි. මේ පණිවිඩය බෙදා හරින්න.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මට පේන විදියට ආගම කියන්නේ වෛරසයක්... නොදියුනු මිනිසාට එදා ආගම අවශ්‍යතාවක් විය හැකි වුවත්, අද වන විට ඒවා මානවයාට අවශ්‍ය යැයි නොසිතේ. ආගම නාමයෙන් එකිනෙකා ඇන කොටා ගැනීම වැලැක්විය නොහැකියි මුලු ලියවිලි තුල කොතරම් අවිහිංසාවාදී සංකල්ප හා ඉගැන්වීම් තිබුණත්...

      Delete
    2. නිවැරදි කිරීමක් - "මුල් ලියවිලි"

      Delete
    3. Sahatika atta. Buddagame unath wishwasa Kala nohaki fantasy Katha godak tynwa. Namuth ma dakina widihata anik agam walata wafa buddagama hodai. Minissu apaye yai kiyala Hari baye naraka (yayi sammata) wada nokara innawane.

      Anika niragamika minissu kiyamne saththu maran kana milechchayo nweine. Ugath wadak karanna puluwn ayane.

      Saama agamakama anthawadin sitinawa. Kumana agamakin unath Kuda Kala patan minissunge olu brainwash karala tiyena bawa ha gatum walata mula ee bawa apa piligatha yuthuyi.

      Delete
  5. Tekcroach, oba .top domain eka gaththe kothaninda? Paid da free da?

    ReplyDelete
  6. විසදුම බොහොම සරළය අවශ්‍ය වන්නේ රටේ සියළුම ජනයා එකම නීති රාමුවකට ගෙන ඒමයි.ආගමික කටයුතු සම්බන්දව අමාත්‍යංශ 4ක් 5ක් අවශ්‍ය නොවේ සියළුම ආගම්වලට පොදු ආගමික කටයුතු අමාත්‍යංශයක් තිබුනාම හොදටම ඇතිය.රටේ පවතින සියළු ආගම් වලින් උගත් පිරිසක් ආගමික කටයුතු අමාත්‍යංශ උපදේශකයන් විදිහට පත්කල හැකිය.ආගමානුබද්ධ සියළු පාසල් රජයේ පාලනයට ගත යුතුය මිශ්‍ර පාසල් හැකිතාක් වැඩිවීම හොදය එමගින් විවිධ ජනවර්ගයන් ළමා කාලයේ සිට එකට ගැටීම තුල අනෙකාගේ සාමාජීය හා සංස්කෘතිය සිරිත් විරිත් තේරුම් ගැනීමටත් ඒවාට ගරු කිරීමටත් අවස්ථාවක් ලැබෙනු ඇත.වැදගත්ම දේ රටේ සියළු පුරවැසියන් ජාති ආගම් භේදයකින් තොරව රටේ මූලික නීතියට අනුගත පිරිසක් බවට පතිකීරීමයි කොළඹ එකා හෙල්මට් නැතිව බයිසිකල් පදින විට දඩ කන්නටත් කලමුණේ එකාට එසේ නොවන්නටත් අවස්ථාවක් නොසෑදිය යුතුය.

    ReplyDelete
    Replies
    1. බොහෝ එඩිතර ප්‍රතිසංස්කරණ අවශ්‍යයි ලංකාව හදන්නට නම්... මා නම් කියන්නේ එක් එක් ආගමකට වෙන වෙනම හෝ සියලුම ආගම්වලට එක අමාත්‍යංශයක් වත් අවශ්‍ය නැත... ආගමකට ඇමති කෙනෙකු පත් කර බම්බු ගහන්නද? ඕනෑම ආගමිකයෙකු තම ආගමෙන් අවශ්‍ය නම් ස්වයංවම හික්මීමකට පත් වීමට ඉඩ හැර ඔබ කිව්වා සේ එක් සාධාරණ නීති රාමුවකට සියල්ලන්ම යටත් කළ යුතුය. සංස්කෘතික කටයුතු පලාත්පාලන ආයතනවලට විමධ්‍යගත කර, ජාතික උරුම විෂය මධ්‍යම රජයේ අධ්‍යාපන අමාත්‍යංශය හා බද්ධ කළ හැකිය (මා මීට අවුරුදු ගණනාවකට පෙර මේ ගැන ලිඛිතවද රජයට ඉදිරිපත් කර තිබේ).

      ලංකාවේ බොහෝ ගැටලු මැද පොලිසියේ ඉහලතම තනතුරේ සිට පහලතම තනතුර දක්වා සිටින (පිරිමි) ගනිකාවන් විසින් නීතිය සාධාරණව බලාත්මක නොකිරීමේ පාප කර්මයද අප විසින් විඳිමින් සිටිමු. වලත්ත දේශපාලුවන් සේම වලත්ත පොලිසියද එක සේ මේවාට වග කිව යුතුය.

      Delete
    2. උපුටා ගතිමි ඔබේ පිළිතුරෙන්ආ “ගමකට ඇමති කෙනෙකු පත් කර බම්බු ගහන්නද? “ ඒකත් ඇත්තය ආගමකට ඕනෑ එකී ආගම ප්‍රචාරයට ධර්ම ප්‍රචාරකයන් හා එකී ආගමේ පැවැත්ම තහවුරු කරනුවස් අනුගාමිකයන් පිරිසකුත් පමණි.

      Delete

Post a Comment

Thanks for the comment made on blog.tekcroach.top

Popular posts from this blog

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - පාඩම 1

මෙම පොත (පාඩම් මාලාව) පරිශීලනය කිරීමට ඔබට එදිනෙදා සිංහල භාෂාව භාවිතා කිරීමේ හැකියාව හා සාමාන්‍ය බුද්ධිය පමණක් තිබීම අවම සුදුසුකම ලෙස මා සලකනවා.  තවද, ඇසෙන පරිදි ඉංග්‍රීසි අකුරින් ලිවීමට හැකිවීම හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවීමට හැකි නම්, ඔබට මෙතැන් සිට මෙම පාඩම් මාලාව කියවා ඉගෙන ගත හැකිය.  ඔබට එසේ ඉංග්‍රීසි කියවීම හා ලිවීම ගැන දැනීමක් දැනටමත් නොමැත්තේ නම්, කරුණාකර මෙ‍ම පොතෙහි “අතිරේකය - 1 ”  බලා පළමුව එම හැකියාව ඇති කරගන්න.  තවද, හැකි පමණ ඉංග්‍රීසි වචනද පාඩම් කරගන්න. ඔබ හිතවතෙකුගේ නිවසකට හෝ වෙනත් පිටස්තර තැනකට යන විටෙක හැසිරෙන්නේ ඔබට අවශ්‍ය විදියටම නෙමේ නේද?  එනම්, පිට නිවසකට ගිය විට අහවල් පුටුව තිබෙන තැන හරි නැහැ, අහවල් එක මෙහෙම තිබෙන්නට ඕනෑ ආදී ලෙස ඔවුනට පවසන්නේ නැහැ, මොකද අප සිටින්නේ අනුන්ගේ තැනක නිසා.  එලෙසම, ඉංග්‍රීසි භාෂාව යනු සිංහල නොවේ.  ඔබ කැමැති වුවත් නැතත් ඉංග්‍රීසි ඉගෙනීමේදීද අප ඉංග්‍රීසි ව්‍යාකරණ රීති හා රටා එපරිද්දෙන්ම උගත යුතුය.  එනම්, සෑම සිංහල වගන්ති රටාවක්ම ඉංග්‍රීසියට ඔබ්බන්නට නොව, ඉංග්‍රීසියේ ඇති රටා ඔබ දන්නා සිංහල භාෂාව තුළින් ඉගෙනීමට උත්සහ කළ යුතුය. 

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - අතිරේකය 1

මූලික ඉංග්‍රීසි ලිවීම හා කියවීම ඉංග්‍රීසියෙන් ලියන්නේ හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවන්නේ කෙසේද?  ඉංග්‍රීසිය ඉගෙනීමට පෙර ඔබට මෙම හැකියාව තිබිය යුතුමය.  එය එතරම් අපහසු දෙයක්ද නොවේ.  ඔබේ උනන්දුව හොඳින් ‍තිබේ නම්, පැය කිහිපයකින් ඔබට මෙම හැකියාව ඇති කර ගත හැකිය.  මුල සිට පියවරෙන් පියවර එය උගන්වන්නම්.   මුලින්ම මිනිසා භාෂාවක් භාවිතා කළේ ශබ්දයෙන් පමණි.  එනම් ලිඛිත භාෂාව ඇති වූයේ පසු කාලයකදීය.  කටින් නිකුත් කරන ශබ්ද කනින් අසා ඔවුන් අදහස් උවමාරු කර ගත්තා.  පසුව ඔවුන්ට වුවමනා වුණා මෙම ශබ්ද කොලයක හෝ වෙනත් දෙයක සටහන් කර ගන්නට.  ඒ සඳහායි අකුරු නිර්මාණය කර ගත්තේ.  එම අකුරු නියෝජනය කරන්නේ ශබ්දයි .  මෙසේ මූලික අකුරු කිහිපයක් ඔවුන් එක එක භාෂාව සඳහා නිර්මාණය කර ගත්තා.  ඉංග්‍රීසියේදී මෙලෙස මූලික අකුරු 26ක් ඇත.   එය ඉංග්‍රීසි හෝඩිය ලෙස හැඳින් වෙනවා. අප ඉගෙන ගත යුත්තේ මෙම අකුරු මඟින් නියෝජනය කෙරෙන ශබ්ද මොනවාද යන්නයි.  එවිට ඔබට ඉංග්‍රීසි ලිවීමට හා කියවීමට හැකි වෙනවා.  ඊට පෙර අප අකුරු 26 දැනගත යුතුයි.  එම අකුරු 26 පහත දක්වා ඇත.  ඉංග්‍රීසියේදී සෑම අකුරක්ම “සිම්පල්” හා “කැපිටල්” ලෙස දෙයාකාර

කතාවක් කර පොරක් වන්න...

කෙනෙකුගේ ජීවිතය තුල අඩුම වශයෙන් එක් වතාවක් හෝ කතාවක් පිරිසක් ඉදිරියේ කර තිබෙනවාට කිසිදු සැකයක් නැත. පාසැලේදී බලෙන් හෝ යම් සංගම් සැසියක හෝ රැස්වීමක හෝ එම කතාව සමහරවිට සිදු කර ඇති. පාසලේදී කතා මඟ හැරීමට ටොයිලට් එකේ සැඟවුනු අවස්ථාද මට දැන් සිහිපත් වේ. එහෙත් එදා එසේ කතා මඟ හැරීම ගැන අපරාදේ එහෙම කළේ යැයි අද සිතේ. යහලුවන් ඉදිරියේ "පොර" වෙන්න තිබූ අවස්ථා මඟ හැරුණේ යැයි දුකක් සිතට නැඟේ. ඇත්තටම කතාවක් කිරීම "පොර" කමකි. දක්ෂ කතිකයන්ට සමාජයේ ඉහල වටිනාකමක් හිමි වේ. පාසැලේදී වේවා, මඟුලක් අවමඟුලක් හෝ වෙනත් ඕනෑම සමාජ අවස්ථාවකදී වේවා දේශපාලන වේදිකාව මත වේවා කතාවක් කිරීමේදී පිලිපැදිය යුත්තේ සරල පිලිවෙතකි. එහෙත් එම සරල පිලිවෙත තුල වුවද, තමන්ගේ අනන්‍යතාව රඳවන කතාවක් කිරීමට කාටත් හැකිය. පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයා වෙනස් වේ. එම වෙනස ප්‍රසිද්ධ කතා (public speaking) තුලද පවත්වාගත හැකිය. මේ ගැන මට ලිපියක් ලියන්නට සිතුනේ මාගේ මිතුරෙකුට ප්‍රසිද්ධ කතාවක් කිරීමට අවශ්‍ය වී, ඒ ගැන මේ ළඟ දවසක අප පැයක් පමණ සිදු කළ සංවාදයක් නිසාය. මා ප්‍රසිද්ධ දේශකයකු නොවුණත් මේ විෂය සම්බන්දයෙන් පාසැල් කාලයේ සිටම පත

දෛශික (vectors) - 1

එදිනෙදා ජීවිතයේදිත් විද්‍යාවේදිත් අපට විවිධාකාරයේ අගයන් සමඟ කටයුතු කිරීමට සිදු වෙනවා . ඉන් සමහරක් නිකංම සංඛ්‍යාවකින් ප්‍රකාශ කළ හැකි අගයන්ය . අඹ ගෙඩි 4 ක් , ළමයි 6 දෙනෙක් ආදී ලෙස ඒවා ප්‍රකාශ කළ හැකියි . තවත් සමහර අවස්ථාවලදී නිකංම අගයකින් / සංඛ්‍යාවකින් පමණක් ප්‍රකාශ කළ නොහැකි දේවල් / රාශි (quantity) හමු වේ . මෙවිට “මීටර්” , “ තත්පර” , “ කිලෝග්‍රෑම්” වැනි යම් ඒකකයක් (unit) සමඟ එම අගයන් පැවසිය යුතුය ; නැතිනම් ප්‍රකාශ කරන අදහස නිශ්චිත නොවේ . උදාහරණයක් ලෙස , “ මං 5 කින් එන්නම්” යැයි කී විට , එම 5 යනු තත්පරද , පැයද , දවස්ද , අවුරුදුද ආදි ලෙස නිශ්චිත නොවේ . මේ දෙවර්ගයේම අගයන් අදිශ (scalar) ලෙස හැඳින්වේ . අදිශයක් හෙවත් අදිශ රාශියක් යනු විශාලත්වයක් පමණක් ඇති දිශාවක් නැති අගයන්ය . ඔබේ වයස කියන විට , “ උතුරට 24 යි , නැගෙනහිරට 16 යි” කියා කියන්නේ නැහැනෙ මොකද දිශාව යන සාධකය / කාරණය වයස නමැති රාශියට වැදගත්කමක් නැත . එහෙත් සමහර අවස්ථා තිබෙනවා අගයක් / විශාලත්වයක් (magnitude) මෙන්ම දිශාවක්ද (direction) පැවසීමට සිදු වන . මෙවැනි රාශි දෛශික (vector) ලෙස හැඳින්වේ . උදාහරණයක් ලෙස , ඔබ යම් “බලයක්

දැනගත යුතු ඉංග්‍රිසි වචන -1

ඉංග්‍රිසි බස ඉගැනීමේදී වචන කොපමණ උගත යුතුද, එම වචන මොනවාදැයි බොහෝ දෙනෙකුට මතුවන ගැටලුවක් වන අතර, බොහෝ දෙනා ඊට විවිධ පිලිතුරුද සපයා ඇත. මේ ගැන හොඳින් පරීක්ෂණය කර ඇමරිකානු ආයතනයක් විසින් වචන 5000ක ලැයිස්තුවක් ඉදිරිපත් කර ඇත. එම ලැයිස්තුව මා කෙටස් දෙකකට (දිගු වැඩි නිසා) සිංහල තේරුම්ද සහිතව ඉදිරිපත් කර ඇත. (මේවා සැකසුවත් සෝදුපත් බලා නැති නිසා සුලු සුලු දෝෂ සමහරවිට තිබිය හැකිය). පහත ලැයිස්තුවේ වචන 2500ක් ඇත.    Word    තේරුම        be    ඉන්නවා    and    හා    of    ගේ    in    තුල    to    ට    have    තියෙනවා    to    ට    it    ඒක, ඌ    I    මම    that    ... කියලා, ඒ/අර, ඒක/අරක    for    සඳහා    you    ඔබ, ඔබලා    he    ඔහු    with    සමඟ    on    මත    do    කරනවා, "මෙව්ව කරනවා"    say    කියනවා    this    මේ, මේක    they    උන්, ඒවා, ඒගොල්ලෝ    at    දෙස, අසල    but    නමුත්    we    අපි    his    ඔහුගේ    from    සිට, ගෙන්    not    නැහැ    by    විසින්, මඟින්    she    ඇය    or    හෝ, හෙවත්    as    විට, නිසා, වශයෙන්    what    මොකක්ද,