රාවනා පුරාවෘත්තය සත්යද මනඃකල්පිතද යන්න පසෙක දමා, තමන් රාවනා පරපුරෙන් පැවත එන්නේය යනුවෙන් පැවසීමෙන් අභිමානයක් තමන්ට දැනෙනු ඇතැයි සිතිය හැක්කේ රාවනා යනු විද්යා කලා ආදී විෂයන්හි විශාරදයකු, ශූර බලගතු පාලකයකු ලෙස සැලකිය හැකි නිසාය. රාමායනය ඉංදියානු සංස්කරණයක් නිසා, එහි රාවනාව දුෂ්ඨයකු ලෙස සැලකීම ඔවුන්ගේ පැත්තෙන් සාධාරණද විය හැකියි. රාවනා රාමාට පැරදී තිබෙන්නටද හැකියි මොකද ලොව කිසිම කෙනෙකු හැම මොහොතකම අනභිභවනීය වීම අනිවාර්ය නැත. එම රාමායනය තුලද රාවනාව නොයෙක් ආකාරයෙන් වර්ණනා කර තිබේ. ඒ කියන්නේ සතුරෙකු ලෙස දැක්කත්, රාවනාව වර්ණනා කිරීමට තරම් වටිනා පුද්ගලයක්ය.
ඉතිං එවැනි වටිනා පුරාවෘත්තයකට උරුමකම් කියන ජාතියක් එකවරම තමන් තිරිසනුන් පිරිසක් ලෙස උදම් අනන්නට පෙළඹුණේ කෙසේද? තත්කාලයෙහි බොහෝ පිරිසක් තමන් සිංහ ලේ යැයි පවසාගන්නා බවක් පේනවා. ඒවාට හොඳ තාර්කික පිළිතුරුද බුද්ධිමත් සිංහලයන් විසින් දෙන බවක්ද පේනවා. එහෙත් ඒ කිසිම ප්රතිචාරයකින් මුග්ද සිංහ ලේ සිහලුන් හැදෙන බවක් නොපෙනේ. පිස්සන්ගේ හා මන්ද බුද්ධිකයන්ගේ ස්වභාවය එබදුය. හොඳ දකින්නට අපොහොසත්ය. ඌරන් ගඳ ගහන අසූචි ප්රිය කරන්නාක් සේ, මෙවුන්ද ගඳ ගහන අසූචි සංකල්පවලින් නිති පෝෂණය ලබයි.
එනිසා මෙවැනි මානව දහමට නිගරු කරන, මුලු ජාතියක්ම නිගරුවට අවමානයට ලක් කරන තිරිසනුන්ව නීතියෙන් කොටු කළ යුතුය. තමන්ගේ බස, දෙස (රට), රැස (ජාතිය) උතුම් කොට සැලකීම පොදු මනුෂ්ය ගතියකි. එය වරදක් නොවේ. දහම් පතපොතෙහි සඳහන් වෙනවා "කිඹුල්වත් පුරයෙන් හමන සුළං පවා සැනසිලිදායකයි" කියා බුදුරදුන් වදාරා ඇති බව. තමන්ගේ දෙමාපියන්, ඥාතින් තමන්ට වටින්නාක් සේ තමන්ගේ ජාතිය, ආගම, රටද වටිනවා. එහෙත් එම වටිනාකම බාල්දු නොවන ලෙස, මිනිස් දහමට අගරු නොවන ලෙස ප්රදර්ශනය කළ යුතුය. සිංහ ලේ යනු එවැන්නක් නොවේ. ඍජුවමත් ව්යංගයෙනුත් ගුජුප්සාජනක තිරස්චීන ආක්රමණශීලි ස්වාභවයක් එහි ඇත. වහම මෙය නීතියෙන් හෝ දඬුවම් පමුණුවා මැඬලිය යුතුය.
ඉතිං එවැනි වටිනා පුරාවෘත්තයකට උරුමකම් කියන ජාතියක් එකවරම තමන් තිරිසනුන් පිරිසක් ලෙස උදම් අනන්නට පෙළඹුණේ කෙසේද? තත්කාලයෙහි බොහෝ පිරිසක් තමන් සිංහ ලේ යැයි පවසාගන්නා බවක් පේනවා. ඒවාට හොඳ තාර්කික පිළිතුරුද බුද්ධිමත් සිංහලයන් විසින් දෙන බවක්ද පේනවා. එහෙත් ඒ කිසිම ප්රතිචාරයකින් මුග්ද සිංහ ලේ සිහලුන් හැදෙන බවක් නොපෙනේ. පිස්සන්ගේ හා මන්ද බුද්ධිකයන්ගේ ස්වභාවය එබදුය. හොඳ දකින්නට අපොහොසත්ය. ඌරන් ගඳ ගහන අසූචි ප්රිය කරන්නාක් සේ, මෙවුන්ද ගඳ ගහන අසූචි සංකල්පවලින් නිති පෝෂණය ලබයි.
එනිසා මෙවැනි මානව දහමට නිගරු කරන, මුලු ජාතියක්ම නිගරුවට අවමානයට ලක් කරන තිරිසනුන්ව නීතියෙන් කොටු කළ යුතුය. තමන්ගේ බස, දෙස (රට), රැස (ජාතිය) උතුම් කොට සැලකීම පොදු මනුෂ්ය ගතියකි. එය වරදක් නොවේ. දහම් පතපොතෙහි සඳහන් වෙනවා "කිඹුල්වත් පුරයෙන් හමන සුළං පවා සැනසිලිදායකයි" කියා බුදුරදුන් වදාරා ඇති බව. තමන්ගේ දෙමාපියන්, ඥාතින් තමන්ට වටින්නාක් සේ තමන්ගේ ජාතිය, ආගම, රටද වටිනවා. එහෙත් එම වටිනාකම බාල්දු නොවන ලෙස, මිනිස් දහමට අගරු නොවන ලෙස ප්රදර්ශනය කළ යුතුය. සිංහ ලේ යනු එවැන්නක් නොවේ. ඍජුවමත් ව්යංගයෙනුත් ගුජුප්සාජනක තිරස්චීන ආක්රමණශීලි ස්වාභවයක් එහි ඇත. වහම මෙය නීතියෙන් හෝ දඬුවම් පමුණුවා මැඬලිය යුතුය.
රාවණ රජුගේ චරිතය ගැන විමසීමේදී අපට රාවණ කල තිබු තාක්ෂණය ගැන කතා නොකරම බැරි තරම් ය. අවශ්ය තරම් තොරතුරු නොතිබීම හා රාවණ රජතුමාගේ පොත් ලියා තිබූ බාසාව මළ බාසාවක් වීම නිසා අපට රාවණ යුගයේ එතරම්ම දියුණු තාක්ෂණයක් තිබුණාද යන්න පිළිබඳ ව අපට සැකයක් ඇතිවීම සාධාරණයි. එම සැකය තව දුරටත් තහවුරු කරන්නේ පෞරාණික පොත් පත් වල තිබු කරුණු අතිශයෝක්තියක් දක්වා තිබීමයි. නමුත් මෙම සියලු තොරතුරු අපේ මිනිස්සුන් හොයාගෙන අත්තේ හුදෙක් පුරාවෘත හා ඉන්දියානු ජනකතා වලින් මිස රාවණා කල ලියු තාක්ෂණික ග්රන්ථ මත පදනම් ව නොවන බව අපට පෙනේ. පසුගිය කාලයේ රාවණ චරිතය ගැන කතා කිරීම රැල්ලක් වූ බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නැත. එසේ වුවත් ඔවුන් විසින් තම සිතේ පවත්නා සියලු වල්භූත අදහස් එතුළ ට ඇතුලත් කිරීම නිසා රාවණ චරිතය ට පෙර නොතිබුණු බොහෝ දේ එක් වූ බව අපට නොරහසකි. රාවණ රජ චරිතය සමඟ සිංහබාහු කතාවෙන් උකහා ගත් වැරදි ආකල්පයක් වන සිංහ ලේ නිසා ජාතිවාදය අැවිස්සීමට තරම් මූඪ මිනිසුන් බිහිවූයේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව අපට ගැටලුවක්. ඔබ පැවැසූ ආකාරයට අප රාවණ රජතුමාගෙන් පැවත ඒ යැයි අභිමානයෙන් පැවැසීය හැක්කේ එකල රාවණ රජතුමාගේ යුධ බලය හා තාක්ෂණය නිසා විනා තමන් තිරිසනුන්ගෙන් පැවැත එන්නක් නොවන බවත් එසේ පැවසීමෙන් අප මිනිසුන් සිදු කරන්නේ හුදු උතුම් රාවණ චරිතය තිරිසනුන් ට උපමා කොට තමගේ ඇගට ව්යාජ ගැම්මක් ගෙන ජාතිවාදය අවුස්සා අවසන තමන්ටත් අනුන්ටත් රටටත් වින කෙටීම පමනක් බව සියලු දෙනාට අවධාරණය කල යුතුය. ඇත්තෙන්ම ඔබතුමා මේ පිළිබඳව අදහස් පළ කළේ නැත්නම් හුග දෙනෙකුට මේ පිළිබඳව ඉබේම අමතක වි යනු ඇත. ජාතියට නරකක් වන්නට යන විට ඔබතුමා හඬ අවදි කිරීම පිළිබඳ ව ඇත්තෙන්ම හිස නමා ආචාර කල යුතුය.
ReplyDeleteඅවසන රාවණ රජතුමා මා ප්රිය කරන ගරු කරන චරිතයක් බව කියමි...
ඔබතුමා රාවණ රජතුමා ගැන වැඩි විස්තර දැනගන්න කැමතියි නම් පහත වෙබ් අඩවි වලටත් ගිහින් බලන්න.
sathsamudura.blogspot.com
Webpage not available
The webpage at https://www.blogger.com/comment-iframe.g?blogID=1599943617381126115&pageID=3597230712834113897&m=1&blogspotRpcToken=9037076&parentID=244372996008084810#%7B%22color%22%3A%22rgb(68%2C%2068%2C%2068)%22%2C%22backgroundColor%22%3A%22rgb(255%2C%20255%2C%20255)%22%2C%22unvisitedLinkColor%22%3A%22rgb(34%2C%20136%2C%20187)%22%2C%22fontFamily%22%3A%22Georgia%2C%20Utopia%2C%20'Palatino%20Linotype'%2C%20Palatino%2C%20serif%22%7D could not be loaded because:
net::ERR_INTERNET_DISCONNECTED <>
මනුස්සයන් ලෙස ජීවත් වෙනවා විනා විවිධ ලබ්ධිකයන්, වාර්ගිකයන් ආදි අනේකවිධ බෙදීම්වලින් යුතු ජීවින් ලෙස තම තමන්ව තේරුම් ගැනීම හා වැඩකටයුතු කිරීම මිනිස්කමට නිගාවකි. අපට සුන්දර ලොවක් ඇත. එහි සෑම බිම් අඟලක්ම ඉන්ද්රජාලිකය. එලෙසම මිනිසාට දියුණු මනසක් ඇත. නොතිබූ නව දේවල් නිර්මාණය කිරීම මිනිසාගේ පොදු උරුමය වේ. එහෙත් ඒ කිසිවක් එතරම් නොසිතා සමස්ථ ලෝකයම විනාශ කරමින් දූෂ්ය කරමින් එකිනෙකා ඇනකොටා ගැනීම දකින විට පිලිකුලක් ඇති වේ.
Delete